4 nieuwe partners Customer Service Valley

VGZ, DHL EFSS, Obvion en Rabobank zijn toegetreden tot Customer Service Valley (CSV), het project waarin overheid, bedrijfsleven en onderwijs samenwerken om Zuid-Limburg als customer service regio verder te versterken. De komst van de nieuwkomers toont aan dat CSV steeds breder de functie vervult van platform voor alle Zuid-Limburgse werkgevers die te maken hebben met klantcontacten.

Sjors de Visser, director customer care bij VodafoneZiggo en voorzitter van Customer Service Valley, is blij met de vier nieuwe partners: “Dit biedt volop kansen. Een groter draagvlak betekent dat we nog slagvaardiger kunnen zijn, onder meer op het gebied van recruitment, opleiding, kennisdeling en (intersectorale) mobiliteit. Het is ook een bevestiging dat samenwerking in onze sector noodzakelijk is om te kunnen voldoen aan de toenemende vraag naar gekwalificeerde klantcontactmedewerkers.”

In Maastricht en omgeving zijn zo’n dertig bedrijven actief met een klantcontactcenter. Het gaat om 6.000 arbeidsplaatsen, waarvan meer dan 2.000 in Customer Service Valley. CSV is een project van drie jaar, dat inmiddels zijn vruchten afwerpt. Het samenwerkingsverband heeft de afgelopen twee jaar onder meer geïnvesteerd in opleidingstrajecten, kennisdeling, innovatie en verdere professionalisering van het vakgebied.

Customer Service Valley is de eerste en unieke samenwerking in customer service. Onder het motto delen, vooruitkijken en doen, oftewel delen, leren en creëren hebben de aangesloten partijen aansprekende resultaten bereikt die Zuid-Limburg als customer service regio op de kaart moeten zetten. Zo zijn samen met de onderwijsorganisaties Arcus, ROC Leeuwenborgh en Zuyd Hogeschool inmiddels 40 agents opgeleid en is de imagocampagne ‘Customer service is een vak’ gevoerd. Ook zijn mensen vanuit een uitkeringssituatie aan de slag gegaan bij CSV-partners.