Place Add kan doorgroeien in nieuw pand

Toen het vorige bedrijfspand te klein werd, zocht Paul Jeurissen van Place Add een nieuw onderkomen. Niet op een industrieterrein, want dat vond de ondernemer niet passen bij zijn bedrijf, dat tafelaankleding voor de horeca verzorgt. Via het Bedrijfscontactpunt kwam Jeurissen terecht bij het oude pand van RTV Maastricht in de wijk Caberg. De ideale plek om verder te kunnen doorgroeien.

Het gaat goed met Place Add, het bedrijf dat Paul Jeurissen in 1997 in Sittard begon. Destijds leverde hij placemats met advertenties, inmiddels is het assortiment uitgebreid tot menukaarten, servetten, bestekzakjes en verlichting. “Wij opereren in een nichemarkt”, zegt Paul. “In Nederland zijn er ongeveer vijf soortgelijke bedrijven, iedereen kent elkaar. Onze klanten zijn restaurants en hotels die waarde hechten aan een eigen uitstraling, maar we leveren ook bijvoorbeeld servetten aan zorgaanbieder Meander en Roompot Vakanties.”

Sfeer

Op zoek naar een groter bedrijfspand klopte Paul aan bij de gemeente. “Ik had een prettig gesprek bij het Bedrijfscontactpunt en kreeg korte tijd later het aanbod om het pand te huren waar vroeger RTV Maastricht was gevestigd. Het gebouw was al een tijd anti-kraak bewoond. Toen we het gingen bezichtigen, moest ik wel even door de rommel heen kijken. Maar de sfeer beviel me meteen.”

Drie maanden duurde het om het pand klaar te stomen voor de nieuwe huurder. Binnen werd geschilderd, deels nieuwe vloeren gelegd en er werden horeca-opstellingen geplaatst ter inspiratie. Buiten werden de overtollige struiken weggehaald. Paul: “Nu gaat het nog om de laatste puntjes op de i: op de buitenmuren wil ik foto’s aanbrengen, zodat voorbijgangers zien wat we hier doen, en ik wil nieuwe bestrating op het terrein. Dan ben ik echt helemaal tevreden.”

Horecabeurzen

De kracht van de producten van Place Add is volgens de directeur het enorme scala aan mogelijkheden. “Samen met de klant bepalen we het materiaal, formaat, de opdruk en de inhoud. Voor elk budget is er wat wils. Op maat gemaakte menukaarten zijn er bijvoorbeeld vanaf 8 euro, de duurste exemplaren kosten 68 euro.” Een tijd lang was de houtlook een trend in de horecawereld, maar de industriële uitstraling is op zijn retour, denkt Paul. In opkomst lijkt nu de jaren ’20 stijl, met zachte kleuren en gouden accenten.

Place Add werft zijn klanten tot nu toe via Google en horecabeurzen. “Buiten de BBB in Maastricht gaan we naar Amsterdam en Hamburg. Die laatste beurs trekt maar liefst 115.000 bezoekers, een veelvoud van het aantal dat naar Maastricht komt.” De beursdeelname heeft ertoe geleid dat Place Add naast Nederland en België ook in Duitsland steeds meer voet aan de grond krijgt. Het bedrijf, met vijf mensen in dienst, groeit gestaag. Daar heeft ook de afgelopen zomer een handje aan meegeholpen. “Door het warme weer kende de horeca een uitstekend seizoen. Met als gevolg dat wij veel meer servetten en bestekzakjes hebben geleverd.”