Een evenement organiseren?

Meld dit digitaal of vraag de vergunning digitaal aan.

Organiseert u een evenement in Maastricht? Leuk! Houd echter wel rekening met veiligheid en overlast. Daarom is een evenementenvergunning nodig. Voor een klein evenement is een melding echter voldoende. Zowel een melding doen als het aanvragen van een vergunning kan nu volledig digitaal!

Een melding of evenementenvergunning

Als u een kleinschalig evenement organiseert, bijvoorbeeld een buurtbarbecue, straatfeest of braderie, is het meestal voldoende om een melding te doen. Het kleinschalige evenement moet dan wel voldoen aan bepaalde voorwaarden qua tijden, bezoekers, locatie en geluid. Voldoet uw evenement niet aan deze voorwaarden? Dan heeft u een evenementenvergunning nodig.

Digitaal melden of aanvragen

Een melding doen van uw kleine evenement of een aanvraag indienen voor een evenementenvergunning kan nu helemaal digitaal via www.gemeentemaastricht.nl. Login met uw DigiD, vul het e-formulier in en voeg de juiste documenten toe. Op onze website leest u ook of u kunt volstaan met een melding of dat een vergunningsaanvraag nodig is.