Gemeente Maastricht beste dienstverlening

21 september 2015

De dienstverlening gemeente Maastricht wordt het best gewaardeerd.

Afbeelding GemeenteLoket

De dienstverlening gemeente Maastricht wordt het best gewaardeerd. Dit blijkt uit de Benchmarking Publiekszaken. Deze benchmark geeft burgers en gemeenten inzicht in de kwaliteit van de dienstverlening. De gegevens zijn verkregen via de verschillende klanttevredenheidsonderzoeken (balie, telefoon, digitaal) en een vragenlijst die de gemeente heeft ingevuld op www.benchmarking-publiekszaken.nl.

Er wordt gekeken naar de bereikbaarheid, beschikbaarheid, informatievoorziening, wachttijden, levertijden, tarieven, betrouwbaarheid van informatie, klantvriendelijkheid en deskundigheid van medewerkers. De gemeente Maastricht scoort op totaalniveau van de thermometers 70,4 procent, het benchmarkgemiddelde is 53,6 procent.

Meer informatie vindt u in de samenvatting van de eindrapportage van Benchmarking Publiekszaken (PDF, 881kB).