Pionieren in de Eiffel

Afbeelding Walnut.Marketing in Eiffelgebouw

Van een garage (“Zo zijn Google en Walt Disney ook begonnen”) via een keurige kantoorverdieping naar 600 m² ‘speelruimte’ in het Eiffelgebouw: het past bij de groei en ambitie van Walnut.Marketing. Medeoprichter Michel van den Biggelaar is blij met de nieuwe werkplek. “Dit gebouw heeft een geweldige uitstraling naar klanten, maar ook naar nieuwe medewerkers.”

Walnut.Marketing helpt ondernemers met het bedenken, uitwerken en uitvoeren van een online, resultaatgerichte marketingstrategie, gebaseerd op big data. Daarmee past de onderneming, die dit jaar hoopt te groeien van 12 naar 20 medewerkers, in het profiel voor bedrijven die kantoorruimte kunnen huren in het Eiffelgebouw. “Wijkontwikkelingsmaatschappij Belvédère (WOM) zoekt voor dit icoon van het Sphinxkwartier specifiek bedrijven met een creatief, innovatief en internationaal karakter. Ik was verrast dat we een motivatie moesten sturen waarom we hier wilden huren, maar gelukkig zijn we door de ballotage gekomen.”

Eind maart nam Walnut.Marketing als eerste huurder zijn intrek in de Eiffel. “Nog niet alles was toen af, maar door al te verhuizen, wilden we de druk op de ketel wat verhogen”, zegt Van den Biggelaar. Walnut.Marketing zit op de zuidkop van het gebouw, aan de betonkant (in tegenstelling tot de staalkant op de noordkop). “Je huurt casco, wat betekent dat je zelf alle voorzieningen en de inrichting moet regelen. Wij hebben bewust gezocht naar materialen die pasten bij het historische karakter van dit gebouw, zoals bakelieten stopcontacten en oude, industriële verlichting.” 

Praktisch gezien bleken er wel wat bezwaren te kleven aan het pionieren, vertelt Van den Biggelaar. “Wij waren de eerste die een vergunning indiende om te mogen huren. Dat kost geduld, hebben we gemerkt. Lastig was ook dat het even duurde voordat Google het Petrus Regoutplein als straatnaam herkende. Daardoor konden leveranciers ons niet vinden.” De keerzijde is dat de nieuwe werkplek louter positieve reacties oproept. “Iedereen vindt de ligging en het gebouw zelf geweldig. We merken het ook als we iets op social media posten over de Eiffel; de statistieken schieten dan meteen omhoog.” 

Van den Biggelaar hoopt dat de nog vacante kantoorruimtes snel worden verhuurd. “Ik zou de WOM wel als tip willen meegeven om vooral goed te kijken naar het potentieel van bedrijven die zich hier willen vestigen. Samen met andere creatieve en innovatieve ondernemingen kunnen we deze plek verder optimaliseren en bovendien profiteren van onderlinge kruisbestuiving.” 

Momenteel zijn aan de noordzijde van de Eiffel nog ruimtes beschikbaar. Meer informatie staat in de brochure over het Eiffelgebouw.