Tweede prijs Customer Service Valley bij CustomerFirst Awards

Afbeelding van uitreiking CVS-award

Customer Service Valley (CSV) is als tweede geëindigd in de categorie HRM bij de CustomerFirst Awards. Winnaar werd ABN Amro. “Wij zijn erg trots op deze tweede plek, als nieuwkomer tussen veel gevestigde namen”, aldus Marieke Kraak, programmamanager CSV. 

Aan de competitie, die wordt gezien als de ‘Oscars’ in customer service, doen veel grote partijen mee, waaronder Samsung, ABN Amro, KPN en Bol.com. De prijzen worden jaarlijks uitgereikt in vier verschillende categorieën: Customer Strategy, HRM, Technology en Partnership. Een vakjury beoordeelde de ingediende cases van alle 14 genomineerden en koos uit elke categorie een winnaar. 

De gemeente Maastricht is een van de founding fathers van de bijna vier jaar geleden gestarte Customer Service Valley. Kraak: “Met 6000 arbeidsplaatsen in Maastricht en omgeving is customer service een economische factor van betekenis. Het gunstig vestigingsklimaat en de toegang tot meertalig onderwijs in Zuid-Limburg hebben een aanzuigende werking op bedrijven met een klantcontactcenter. CVS en de gemeente profiteren wederzijds van elkaars expertise. Dankzij de gemeente heeft CVS toegang tot subsidies, waardoor we onder meer 35 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een opleiding hebben kunnen laten volgen. Zij hebben een baan in de klantenservice gevonden of zijn verder doorgestroomd op de arbeidsmarkt. De gemeente steunt CVS en de partners ook door (bijvoorbeeld via het Maastricht International Centre en het Bedrijfscontactpunt Maastricht) kennis uit te wisselen op het gebied van expats en grensmigranten.” 

De komende jaren wil Kraak gebruiken om duurzaam te werken aan het versterken van de customer service sector in de regio. “De tweede prijs die we nu hebben behaald, is daarbij een bevestiging dat we op de goede weg zijn.”