E-loket parkeren

Hieronder leggen we u uit hoe het E-loket voor parkeren werkt. U kunt via het E-loket al uw parkeerproducten voortaan beheren.  De informatie over de verschillende parkeerproducten vindt u  op de landingspagina Parkeren en verkeer.

Hoe werkt het?

 

foto van het inlogscherm ter illustratie
  • Log in als burger of als bedrijf. klik op het logo van DigiD logo of van E-herkenning. 
  • Geef vervolgens uw e-mailadres op waarmee u bereikbaar bent voor de gemeente
  • U komt nu in het hoofdmenu:
foto van het hoofdmenu als illustratie bij instructie
  • Onder de knop ‘aanvraagbare producten’ vindt u alle soorten parkeerregelingen die we in Maastricht hebben.
  • Heeft u een brief gekregen met de mededeling dat u een nieuwe vergunning voor 2023 moet aanvragen? Dan kiest u om te beginnen de knop ‘aanvraagbare producten’. Vervolgens kiest u de regeling die u nodig heeft.
  • Meer informatie nodig? Dan kunt u de uitgebreide handleiding downloaden.

Wijzigingen doorvoeren

Heeft u uw regelingen voor 2023 al aangevraagd en weet u al dat u iets wil veranderen? Tijdens de vergunningaanvraag in het e-loket maakt u de koppeling met de webapp 2Park, waar u eenvoudig zaken kunt wijzigen. Bijvoorbeeld een tijdelijke kentekenwijziging of het saldo voor bezoekersparkeren. Deze app kunt u op al uw devices gebruiken. 

Heeft u nog meer vragen of wilt u meer weten over wat er allemaal mogelijk is in het E-loket, dan kunt u hieronder een handleiding downloaden als bestand.