Contact en openingstijden

Lees deze informatie voordat u het GemeenteLoket bezoekt.

Is het GemeenteLoket open?

Het GemeenteLoket blijft open tijdens de huidige lockdown. We vragen u wel alleen een afspraak te maken als het echt niet anders kan of dringend is. Daarmee volgen we ook de maatregel van de Rijksoverheid: blijf zo veel mogelijk thuis. Zo zorgen we samen voor uw en onze gezondheid. Dus: kan een afspraak wachten? Stel de afspraak dan uit.

Wist u dat veel zaken bij de gemeente digitaal te regelen zijn?
Een uittreksel uit de basisregistratie kunt u online aanvragen via onze website.
U kunt online aangifte doen van geboorte. En u of de begrafenisondernemer kan aangifte doen van overlijden.
Ook een verhuizing kunt u via de website doorgeven.

Hygiënemaatregelen en gezondheidscheck

Als u het GemeenteLoket bezoekt, gelden er momenteel meer voorzorgsmaatregelen, voor uw en onze gezondheid. 

Als u een van de volgende vragen met JA beantwoordt, blijf dan thuis. Baliemedewerkers mogen u dan niet helpen.

  • Had u in de afgelopen 24 uur last van neusverkoudheid, loopneus, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, plotseling verlies van reuk en/of smaak of verhoging/koorts (meer dan 38 graden)?
  • Heeft u op dit moment een huisgenoot met koorts of benauwdheidsklachten?
  • Heeft u het coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld (via een laboratoriumtest)?
  • Heeft u een huisgenoot met het coronavirus en heeft u in de afgelopen 14 dagen contact met hem of haar gehad terwijl hij zij nog klachten had?
  • Bent u in quarantaine omdat u direct contact heeft gehad met iemand waarbij het coronavirus is vastgesteld?

Als u alle vragen met nee kunt beantwoorden, kunt u naar uw afspraak bij het GemeenteLoket.

Als u het GemeenteLoket bezoekt, gelden er momenteel meer voorzorgsmaatregelen, voor uw en onze gezondheid:

  • Wij verzoeken u dringend om een mondkapje te dragen.
  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar
  • Kom, indien mogelijk, alleen
  • Volg de aangegeven looproutes en aanwijzingen
  • Kom op tijd. Bent u meer dan 10 minuten te vroeg, wacht dan even buiten.
  • Desinfecteer uw handen bij binnenkomst
  • Blijf thuis als u klachten heeft of als een huisgenoot koorts heeft. Baliemedewerkers mogen u dan niet verder helpen.

Hartelijk dank voor uw medewerking en begrip. Alleen samen krijgen we corona onder controle!

Mosae Forum - gebouw

GemeenteLoket

Bezoekadres

Mosae Forum 10
6211 DW Maastricht

Routebeschrijving via Google

Foto Sociale Zaken gebouw Randwycksingel

Sociale Zaken

Ga naar Sociale Zaken Maastricht Heuvelland voor informatie over de dienstverlening.

    • 1 januari 2021 Nieuwjaarsdag: gesloten
    • 15 en 16 februari 2021 Carnaval: gesloten
    • 5 april 2021 Tweede Paasdag: gesloten
    • 26 april 2021 gesloten
    • 27 april 2021 Koningsdag: gesloten
    • 13 mei 2021 Hemelvaartsdag: gesloten
    • 14 mei 2021 gesloten
    • 24 mei 2021 Tweede Pinksterdag: gesloten
    • 8 oktober 2021: balies en callcenter GemeenteLoket in Mosae Forum gesloten
    • 24 december 2021 Kerstavond: na  12.30 uur  balies en callcenter GemeenteLoket in Mosae Forum gesloten
    • 25 december 2021 Eerste Kerstdag: gesloten
    • 26 december 2021 Tweede Kerstdag: gesloten
    • 31 december 2021 Oudejaarsdag: na  12.30 uur  balies en callcenter GemeenteLoket in Mosae Forum gesloten
  • Onze gebouwen zijn toegankelijk voor rolstoelen. Hulphonden zijn welkom. Er zijn toiletten en een invalidetoilet. Meer over de toegankelijkheid van onze gebouwen

    Heeft u hulp nodig? Meld u dan bij de balie.  

  • Wilt u ons iets sturen? Stuur het dan naar: 

    Postbus 1992, 6201 BZ Maastricht

  • Volg het nieuws van uw gemeente en over uw stad op Facebook, Twitter, Instagram en onze nieuwsbrief. Op LinkedIn houden we u op de hoogte van onze vacatures.

  • Betaal bij de gemeente Maastricht bij voorkeur met uw pinpas.

  • Wij zijn u zo goed mogelijk van dienst. Daarom hebben we servicenormen afgesproken. Zo weet u precies wat u van ons kunt verwachten.

    Als u ons algemene nummer belt

    Krijgt u meestal binnen 20 seconden een medewerker aan de lijn. We proberen uw vraag direct te beantwoorden. Lukt dat niet, dan bellen we u uiterlijk de volgende dag terug.

    Als u langskomt

    Heeft u een afspraak gemaakt? Dan helpen we u binnen 5 minuten. 

    Als u een e-mail stuurt

    Mailt u ons? Dan krijgt u automatisch een ontvangstbevestiging. U ontvangt zo snel mogelijk een antwoord, uiterlijk binnen twee weken. Kunnen we uw vraag niet (meteen) beantwoorden? Dan hoort u van ons welke afdeling uw e-mail behandelt en wanneer u antwoord kunt verwachten.

    Als u een brief stuurt

    Een brief beantwoorden we zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vier weken. Als er een andere afhandelingstermijn geldt, bijvoorbeeld bij een bezwaarschrift, dan hoort u dat van ons.

    U wordt sneller geholpen

    We kunnen u sneller helpen als u: 

    • uw zaken online regelt (als dat mogelijk is)
    • de gevraagde documenten bij de hand heeft.

    Onze manieren

    • Wij staan u vriendelijk en deskundig te woord.
    • Wij informeren u correct en volledig. Wij leggen u graag uit hoe zaken werken en waarom.
    • Wij waken over uw privacy. Informatie en kennis met een vertrouwelijk karakter blijven vertrouwelijk en gebruiken we alleen voor doelen waar ze voor bestemd zijn.
    • Wij spreken en schrijven in taal die voor u begrijpelijk is.
    • Wij staan open voor uw ideeën en suggesties om het een volgende keer (nog) beter te doen.

Heeft u nog vragen?

Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden op deze website?
Telefoon 14 043
bel het GemeenteLoket
Vanuit het buitenland belt u +31 43 350 4040
Een melding doorgeven
via de MijnGemeente app
U meldt het snel en gemakkelijk bij ons via de app of een van onze andere kanalen.
Contactformulier
u krijgt antwoord per e-mail
Wij streven ernaar u binnen één werkdag een antwoord per e-mail te sturen.