Contact en openingstijden

MosaeForum is van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren geopend.  U kunt alleen op afspraak bij de gemeente terecht.

U kunt veel zaken bij de gemeente online regelen

Een uittreksel uit de basisregistratie kunt u online aanvragen via onze website. U kunt online aangifte doen van geboorte. En u of de begrafenisondernemer kan aangifte doen van overlijden. Ook een verhuizing kunt u via de website doorgeven.

Let op: maak uw afspraak zelf!

Er zijn helaas momenteel bedrijven op internet actief die aanbieden een afspraak voor u te maken bij de gemeente. Tegen betaling. Pas hier mee op! U kunt uw afspraak gewoon rechtstreeks bij ons maken. Gratis, gemakkelijk en veilig.

    Heeft u nog vragen?

    Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden op deze website?
    Telefoon 14 043
    bel het GemeenteLoket
    Vanuit het buitenland belt u +31 43 350 4040.
    Een melding doorgeven
    via de MijnGemeente app
    U meldt het snel en gemakkelijk bij ons via de app of een van onze andere kanalen.
    Contactformulier
    u krijgt antwoord per e-mail
    Wij streven ernaar u binnen één werkdag een antwoord per e-mail te sturen.
    Mosae Forum - gebouw

    GemeenteLoket

    Bezoekadres

    Mosae Forum 10
    6211 DW Maastricht

    Routebeschrijving via Google

      Foto Sociale Zaken gebouw Randwycksingel

      Sociale Zaken

      Ga naar Sociale Zaken Maastricht Heuvelland voor informatie over de dienstverlening.

        • 28 februari en 1 maart 2022 Carnaval: gesloten
        • 8 april 2022: balies en callcenter GemeenteLoket in Mosae Forum gesloten
        • 18 april 2022 Tweede Paasdag: gesloten
        • 27 april 2022 Koningsdag: gesloten
        • 26 en 27 mei 2022 Hemelvaartsdag en brugdag: gesloten
        • 6 juni 2022 Tweede Pinksterdag: gesloten
        • 26 december 2021 Tweede Kerstdag: gesloten
      • Onze gebouwen zijn toegankelijk voor rolstoelen. Hulphonden zijn welkom. Er zijn toiletten en een invalidetoilet. Meer over de toegankelijkheid van onze gebouwen

        Heeft u hulp nodig? Meld u dan bij de balie.  

      • U bent van harte welkom in onze gebouwen. Voor een prettig verblijf hebben we een aantal huisregels. We vragen uw medewerking hierbij. 

        1. Voor uw en onze veiligheid maken wij beeld- en/of geluidsopnamen. U geeft ons hiervoor toestemming op het moment dat u binnenkomt.
        2. Volg de aanwijzingen van medewerkers en de beveiliging.
        3. Hulphonden zijn welkom, andere dieren niet.
        4. Houd de deuren en doorgangen vrij.
        5. U mag hier niet roken.
        6. U mag hier geen drugs en alcoholische dranken gebruiken.
        7. Slag-, steek- of vuurwapens of andere gevaarlijke voorwerpen mag u niet bij u hebben.
        8. Als u belt, doe dit zachtjes.
        9. Afval kunt u kwijt in de afvalbakken.
        10. Wilt u foto’s, video- en/of geluidsopnames maken? Vraag dan eerst toestemming.
        11. Wilt u reclame maken, propaganda verspreiden, inzamelingen houden of collecteren? Vraag dan eerst toestemming.
        12. U mag geen gezichtsbedekkende kleding dragen zoals een integraalhelm, een bivakmuts, een boerka of een nikab.
        13. Wij accepteren geen provocerend, bedreigend, beledigend, discriminerend, intimiderend en ander hinderlijk gedrag. Dat geldt ook voor fysiek geweld, vernielingen en ordeverstoring.

        Wij vragen u mee te werken aan deze regels. Zo niet, dan vragen wij u het gebouw te verlaten of verwijderen we u uit het gebouw. Als het nodig is, doen we aangifte bij de politie.

      • Wilt u ons iets sturen? Stuur het dan naar: 

        Postbus 1992, 6201 BZ Maastricht

      • Volg het nieuws van uw gemeente en over uw stad op Facebook, Twitter, Instagram en onze nieuwsbrief. Op LinkedIn houden we u op de hoogte van onze vacatures.

      • Betaal bij de gemeente Maastricht bij voorkeur met uw pinpas.

      • Wij zijn u zo goed mogelijk van dienst. Daarom hebben we servicenormen afgesproken. Zo weet u precies wat u van ons kunt verwachten.

        Als u ons algemene nummer belt

        Krijgt u meestal binnen 20 seconden een medewerker aan de lijn. We proberen uw vraag direct te beantwoorden. Lukt dat niet, dan bellen we u uiterlijk de volgende dag terug.

        Als u langskomt

        Heeft u een afspraak gemaakt? Dan helpen we u binnen 5 minuten. 

        Als u een e-mail stuurt

        Mailt u ons? Dan krijgt u automatisch een ontvangstbevestiging. U ontvangt zo snel mogelijk een antwoord, uiterlijk binnen twee weken. Kunnen we uw vraag niet (meteen) beantwoorden? Dan hoort u van ons welke afdeling uw e-mail behandelt en wanneer u antwoord kunt verwachten.

        Als u een brief stuurt

        Een brief beantwoorden we zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vier weken. Als er een andere afhandelingstermijn geldt, bijvoorbeeld bij een bezwaarschrift, dan hoort u dat van ons.

        U wordt sneller geholpen

        We kunnen u sneller helpen als u: 

        • uw zaken online regelt (als dat mogelijk is)
        • de gevraagde documenten bij de hand heeft.

        Onze manieren

        • Wij staan u vriendelijk en deskundig te woord.
        • Wij informeren u correct en volledig. Wij leggen u graag uit hoe zaken werken en waarom.
        • Wij waken over uw privacy. Informatie en kennis met een vertrouwelijk karakter blijven vertrouwelijk en gebruiken we alleen voor doelen waar ze voor bestemd zijn.
        • Wij spreken en schrijven in taal die voor u begrijpelijk is.
        • Wij staan open voor uw ideeën en suggesties om het een volgende keer (nog) beter te doen.