Contact en openingstijden

Lees deze informatie voordat u het GemeenteLoket bezoekt.

Maak uw afspraak online

MosaeForum is van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren geopend. U kunt alleen op afspraak bij de gemeente terecht. Ga op de website naar het onderwerp waarvoor u naar de gemeente moet (bijvoorbeeld verhuizing, paspoort, rijbewijs). U kunt dan doorklikken om online een afspraak te maken. Dan ziet u vanzelf welke dagen en tijdstippen mogelijk zijn.

Let op: maak uw afspraak zelf!

Er zijn helaas momenteel bedrijven op internet actief die aanbieden een afspraak voor u te maken bij de gemeente. Tegen betaling. Pas hier mee op! U kunt uw afspraak gewoon rechtstreeks bij ons maken. Gratis, gemakkelijk en veilig.

Wist u dat veel zaken bij de gemeente digitaal te regelen zijn?

Een uittreksel uit de basisregistratie kunt u online aanvragen via onze website. U kunt online aangifte doen van geboorte. En u of de begrafenisondernemer kan aangifte doen van overlijden. Ook een verhuizing kunt u via de website doorgeven.

Heeft u nog vragen?

Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden op deze website?
Telefoon 14 043
bel het GemeenteLoket
Vanuit het buitenland belt u +31 43 350 4040.
Een melding doorgeven
via de MijnGemeente app
U meldt het snel en gemakkelijk bij ons via de app of een van onze andere kanalen.
Contactformulier
u krijgt antwoord per e-mail
Wij streven ernaar u binnen één werkdag een antwoord per e-mail te sturen.
Mosae Forum - gebouw

GemeenteLoket

Bezoekadres

Mosae Forum 10
6211 DW Maastricht

Routebeschrijving via Google

Foto Sociale Zaken gebouw Randwycksingel

Sociale Zaken

Ga naar Sociale Zaken Maastricht Heuvelland voor informatie over de dienstverlening.

  • Als u het GemeenteLoket bezoekt, gelden er door het coronavirus meer voorzorgsmaatregelen, voor uw en onze gezondheid. 

    Gezondheidscheck

    Als u een van de volgende vragen met JA beantwoordt, blijf dan thuis. Baliemedewerkers mogen u dan niet helpen.

    • Had u in de afgelopen 24 uur last van neusverkoudheid, loopneus, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, plotseling verlies van reuk en/of smaak of verhoging/koorts (meer dan 38 graden)?
    • Heeft u op dit moment een huisgenoot met koorts of benauwdheidsklachten?
    • Heeft u het coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld (via een laboratoriumtest)?
    • Heeft u een huisgenoot met het coronavirus en heeft u in de afgelopen 14 dagen contact met hem of haar gehad terwijl hij zij nog klachten had?
    • Bent u in quarantaine omdat u direct contact heeft gehad met iemand waarbij het coronavirus is vastgesteld?

    Als u alle vragen met nee kunt beantwoorden, kunt u naar uw afspraak bij het GemeenteLoket.

    Hygiëne/maatregelen coronavirus

    Als u het GemeenteLoket bezoekt, gelden er momenteel meer voorzorgsmaatregelen, voor uw en onze gezondheid:

    • Houd 1,5 meter afstand van elkaar
    • Kom, als dat kan, alleen
    • Kom op tijd. Bent u meer dan 10 minuten te vroeg, wacht dan even buiten.
    • Desinfecteer uw handen bij binnenkomst
    • Blijf thuis als u klachten heeft of als een huisgenoot koorts heeft. Baliemedewerkers mogen u dan niet verder helpen.

    Hartelijk dank voor uw medewerking en begrip. Alleen samen krijgen we corona onder controle.

    • 8 oktober 2021: balies en callcenter GemeenteLoket in Mosae Forum gesloten
    • 24 december 2021 Kerstavond: na  12.30 uur  balies en callcenter GemeenteLoket in Mosae Forum gesloten
    • 25 december 2021 Eerste Kerstdag: gesloten
    • 26 december 2021 Tweede Kerstdag: gesloten
    • 31 december 2021 Oudejaarsdag: na  12.30 uur  balies en callcenter GemeenteLoket in Mosae Forum gesloten
  • Onze gebouwen zijn toegankelijk voor rolstoelen. Hulphonden zijn welkom. Er zijn toiletten en een invalidetoilet. Meer over de toegankelijkheid van onze gebouwen

    Heeft u hulp nodig? Meld u dan bij de balie.  

  • U bent van harte welkom in onze gebouwen. Voor een prettig verblijf hebben we een aantal huisregels. We vragen uw medewerking hierbij. 

    1. Voor uw en onze veiligheid maken wij beeld- en/of geluidsopnamen. U geeft ons hiervoor toestemming op het moment dat u binnenkomt.
    2. Volg de aanwijzingen van medewerkers en de beveiliging.
    3. Hulphonden zijn welkom, andere dieren niet.
    4. Houd de deuren en doorgangen vrij.
    5. U mag hier niet roken.
    6. U mag hier geen drugs en alcoholische dranken gebruiken.
    7. Slag-, steek- of vuurwapens of andere gevaarlijke voorwerpen mag u niet bij u hebben.
    8. Als u belt, doe dit zachtjes.
    9. Afval kunt u kwijt in de afvalbakken.
    10. Wilt u foto’s, video- en/of geluidsopnames maken? Vraag dan eerst toestemming.
    11. Wilt u reclame maken, propaganda verspreiden, inzamelingen houden of collecteren? Vraag dan eerst toestemming.
    12. U mag geen gezichtsbedekkende kleding dragen zoals een integraalhelm, een bivakmuts, een boerka of een nikab.
    13. Wij accepteren geen provocerend, bedreigend, beledigend, discriminerend, intimiderend en ander hinderlijk gedrag. Dat geldt ook voor fysiek geweld, vernielingen en ordeverstoring.

    Wij vragen u mee te werken aan deze regels. Zo niet, dan vragen wij u het gebouw te verlaten of verwijderen we u uit het gebouw. Als het nodig is, doen we aangifte bij de politie.

  • Wilt u ons iets sturen? Stuur het dan naar: 

    Postbus 1992, 6201 BZ Maastricht

  • Volg het nieuws van uw gemeente en over uw stad op Facebook, Twitter, Instagram en onze nieuwsbrief. Op LinkedIn houden we u op de hoogte van onze vacatures.

  • Betaal bij de gemeente Maastricht bij voorkeur met uw pinpas.

  • Wij zijn u zo goed mogelijk van dienst. Daarom hebben we servicenormen afgesproken. Zo weet u precies wat u van ons kunt verwachten.

    Als u ons algemene nummer belt

    Krijgt u meestal binnen 20 seconden een medewerker aan de lijn. We proberen uw vraag direct te beantwoorden. Lukt dat niet, dan bellen we u uiterlijk de volgende dag terug.

    Als u langskomt

    Heeft u een afspraak gemaakt? Dan helpen we u binnen 5 minuten. 

    Als u een e-mail stuurt

    Mailt u ons? Dan krijgt u automatisch een ontvangstbevestiging. U ontvangt zo snel mogelijk een antwoord, uiterlijk binnen twee weken. Kunnen we uw vraag niet (meteen) beantwoorden? Dan hoort u van ons welke afdeling uw e-mail behandelt en wanneer u antwoord kunt verwachten.

    Als u een brief stuurt

    Een brief beantwoorden we zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vier weken. Als er een andere afhandelingstermijn geldt, bijvoorbeeld bij een bezwaarschrift, dan hoort u dat van ons.

    U wordt sneller geholpen

    We kunnen u sneller helpen als u: 

    • uw zaken online regelt (als dat mogelijk is)
    • de gevraagde documenten bij de hand heeft.

    Onze manieren

    • Wij staan u vriendelijk en deskundig te woord.
    • Wij informeren u correct en volledig. Wij leggen u graag uit hoe zaken werken en waarom.
    • Wij waken over uw privacy. Informatie en kennis met een vertrouwelijk karakter blijven vertrouwelijk en gebruiken we alleen voor doelen waar ze voor bestemd zijn.
    • Wij spreken en schrijven in taal die voor u begrijpelijk is.
    • Wij staan open voor uw ideeën en suggesties om het een volgende keer (nog) beter te doen.