Contact en openingstijden

MosaeForum is van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren geopend. Alleen voor het ophalen van uw rijbewijs, paspoort of identiteitskaart kunt u zonder afspraak bij ons terecht. Wilt u iets anders regelen? Maak dan eerst een afspraak.

Ophalen rijbewijs of reisdocument

Alleen voor het ophalen van uw rijbewijs, paspoort of identiteitskaart kunt u zonder afspraak langskomen op de tijden hieronder. Wilt u iets anders regelen? Dat kan vaak online. Kijk hieronder bij het kopje 'Zelf regelen' voor meer informatie of maak gebruik van de zoekfunctie op deze website.

Maandag: 08.30 - 16.30 uur
Dinsdag: 08.30 - 16.30 uur
Woensdag: 08.30 - 16.30 uur
Donderdag: 11.00 - 19.00 uur
Vrijdag: 08.30 - 16.30 uur

GemeenteLoket gesloten

Het GemeenteLoket is op feestdagen en enkele andere dagen gesloten. Check dit in het uitklapmenu 'Bijzondere openingstijden en feestdagen' onderaan deze pagina.

Afspraak maken

Wilt u een afspraak maken? Klik op een link hieronder om online een afspraak te plannen. U kunt niet zonder afspraak langskomen bij de gemeente.

Er zijn helaas bedrijven op internet die aanbieden een afspraak voor u te maken bij de gemeente. Tegen betaling. Pas hiermee op! U kunt uw afspraak direct bij ons maken. Gratis, gemakkelijk en veilig.

Zelf regelen

U kunt veel dingen bij de gemeente zelf online regelen:

Heeft u hulp nodig? Bel de gemeente via 14 043.

Studenten, let op!

We verzoeken je vriendelijk om geen contact op te nemen met de gemeente om te vragen naar de status van jouw inschrijving bij de gemeente (vestiging in Maastricht). Het verwerken van jouw verzoek tot inschrijving kan tot 5 weken duren. Je krijgt vanzelf bericht.

Dien ook alsjeblieft geen nieuwe inschrijving in. Opnieuw een formulier insturen werkt alleen maar vertragend.

Heeft u nog vragen?

Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden op deze website?
Telefoon 14 043
bel het GemeenteLoket
Vanuit het buitenland belt u +31 43 350 4040.
We zijn telefonisch bereikbaar iedere werkdag tussen 8.30 en 16.30 uur.
Een melding doorgeven
via de MijnGemeente app
U meldt het snel en gemakkelijk bij ons via de app of een van onze andere kanalen.
Contactformulier
u krijgt antwoord per e-mail
Wij proberen u binnen 2 weken een antwoord te sturen per e-mail .
Mosae Forum - gebouw

GemeenteLoket

Bezoekadres

Mosae Forum 10
6211 DW Maastricht

Routebeschrijving via Google

Foto Sociale Zaken gebouw Randwycksingel

Sociale Zaken

Op de website van Sociale Zaken Maastricht Heuvelland leest u wat Sociale Zaken voor u kan doen.

    • 12 en 13 februari 2024, carnaval: gesloten
    • 1 april 2024, tweede paasdag: gesloten
    • 12 april 2024: gesloten
    • 9 en 10 mei 2024, Hemelvaartsdag en brugdag: gesloten
    • 20 mei 2024, tweede pinksterdag: gesloten
    • 25, 26 en 27 december 2024, eerste kerstdag, tweede kerstdag en brugdag: gesloten
  • Onze gebouwen zijn toegankelijk voor rolstoelen. Hulphonden zijn welkom. Er zijn toiletten en een invalidetoilet. Meer over de toegankelijkheid van onze gebouwen.

    Heeft u hulp nodig? Meld u dan bij de balie.

  • U bent van harte welkom in onze gebouwen. We hebben een paar regels om het voor iedereen prettig en veilig te houden.

    1. Wij nemen beeld- en/of geluid op voor uw en onze veiligheid. Door binnen te komen, gaat u hiermee akkoord.
    2. Volg de aanwijzingen van medewerkers en de beveiliging.
    3. Hulphonden zijn welkom, andere dieren niet.
    4. Houd de deuren en doorgangen vrij.
    5. Rook hier niet.
    6. Gebruik hier geen drugs en/of alcoholische dranken.
    7. Neem geen slag-, steek- en/of vuurwapens mee.
    8. Wees zachtjes als u belt.
    9. Gooi afval in de afvalbakken.
    10. Vraag eerst toestemming als u foto’s, video- en/of geluidsopnames wilt maken.
    11. Vraag eerst toestemming als u reclame wilt maken, propaganda wilt verspreiden, inzamelingen wilt houden of wilt collecteren.
    12. Draag geen gezichtsbedekkende kleding zoals een integraalhelm, bivakmuts, boerka of nikab.
    13. Wees niet provocerend, bedreigend, beledigend, discriminerend, intimiderend of op een andere manier storend. We zeggen dus ook nee tegen geweld en vernieling.

    Wij vragen u vriendelijk om zich aan deze regels te houden. Als u dit niet doet, vragen wij u om uit het gebouw weg te gaan of zetten we u uit het gebouw. Als het nodig is, doen we aangifte bij de politie.

  • Wilt u ons iets sturen? Stuur het dan naar:

    Postbus 1992, 6201 BZ Maastricht

  • Volg het nieuws van uw gemeente en over uw stad op Facebook, Twitter, Instagram. En abonneer u op onze nieuwsbrief. Op LinkedIn houden we u op de hoogte van onze vacatures.

  • Bij de gemeente Maastricht betaalt u het liefst met pin.

  • Wij helpen u zo goed mogelijk. Hieronder leest u wat u van ons kunt verwachten.

    Als u ons algemene nummer belt

    U krijgt meestal binnen 20 seconden een medewerker aan de lijn. We proberen uw vraag direct te beantwoorden. Lukt dat niet? Dan bellen we u op zijn laatst de volgende dag terug.

    Als u langskomt

    Heeft u een afspraak gemaakt? Dan helpen we u binnen 5 minuten.

    Als u een e-mail stuurt

    Mailt u ons? Dan krijgt u automatisch een ontvangstbevestiging. U krijgt zo snel mogelijk een antwoord, binnen 2 weken. Kunnen we uw vraag niet (meteen) beantwoorden? Dan hoort u van ons welke afdeling uw e-mail behandelt en wanneer u antwoord kunt verwachten.

    Als u een brief stuurt

    Een brief beantwoorden we zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 4 weken. Als er een andere afhandelingstermijn geldt, bijvoorbeeld bij een bezwaarschrift, dan hoort u dat van ons.

    U wordt sneller geholpen

    We kunnen u sneller helpen als u:

    • uw zaken online regelt (als dat mogelijk is)
    • de gevraagde documenten bij de hand heeft.

    Onze manieren

    • Wij helpen u op een vriendelijk en deskundige manier.
    • Wij geven u complete en kloppende informatie. Wij leggen u graag uit hoe dingen werken en waarom.
    • Wij beschermen uw privacy. Persoonlijke informatie houden we geheim en gebruiken we alleen waarvoor het bedoeld is.
    • Wij spreken en schrijven in taal die voor u begrijpelijk is.
    • Wij staan open voor uw ideeën en tips om het een volgende keer (nog) beter te doen.