Contact en openingstijden
MosaeForum is van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren geopend. U kunt alleen op afspraak bij de gemeente terecht.
Afspraak maken
Wilt u een afspraak maken? Klik op een link hieronder om online een afspraak te plannen. U kunt niet zonder afspraak langskomen bij de gemeente.
- Wilt u een paspoort of identiteitskaart aanvragen?
- Wilt u een rijbewijs aanvragen?
- Wilt u een bestemmingsplan inzien?
- Plant u een huwelijk of geregistreerd partnerschap in Maastricht?
- Heeft u zorg of hulp nodig (Wmo)?
Er zijn helaas momenteel bedrijven op internet actief die aanbieden een afspraak voor u te maken bij de gemeente. Tegen betaling. Pas hier mee op! U kunt uw afspraak gewoon rechtstreeks bij ons maken. Gratis, gemakkelijk en veilig.
U kunt veel zaken bij de gemeente online regelen
Het is ook mogelijk veel zaken bij de gemeente online te regelen:
- Een uittreksel uit de basisregistratie aanvragen
- Aangifte doen van geboorte
- Aangifte doen van overlijden
- Een verhuizing doorgeven
- Een parkeervergunning aanvragen
- Een milieupas aanvragen
- Een vergunning check doen of een omgevingsvergunning aanvragen
- Een melding, bijvoorbeeld van overlast, doorgeven aan de gemeente
- Een evenement aanmelden
- Vergunningen voor ondernemers aanvragen
- Een uitkering of toeslag aanvragen
Heeft u hulp nodig? Neem dan telefonisch contact op met de gemeente via 14 043.
Heeft u nog vragen?


Sociale Zaken
Ga naar Sociale Zaken Maastricht Heuvelland voor informatie over de dienstverlening.
-
- 26 december 2022 Tweede Kerstdag: gesloten
- 20 en 21 februari 2023 Carnaval: gesloten
- 10 april 2023 Tweede Paasdag: gesloten
- 27 april 2023 Koningsdag: gesloten
- 18 en 19 mei 2023 Hemelvaartdag en brugdag: gesloten
- 29 mei 2023 Tweede Pinksterdag: gesloten
- 25 en 26 december 2023 Eerste en Tweede Kerstdag: gesloten
-
Onze gebouwen zijn toegankelijk voor rolstoelen. Hulphonden zijn welkom. Er zijn toiletten en een invalidetoilet. Meer over de toegankelijkheid van onze gebouwen.
Heeft u hulp nodig? Meld u dan bij de balie.
-
U bent van harte welkom in onze gebouwen. Voor een prettig verblijf hebben we een aantal huisregels. We vragen uw medewerking hierbij.
- Voor uw en onze veiligheid maken wij beeld- en/of geluidsopnamen. U geeft ons hiervoor toestemming op het moment dat u binnenkomt.
- Volg de aanwijzingen van medewerkers en de beveiliging.
- Hulphonden zijn welkom, andere dieren niet.
- Houd de deuren en doorgangen vrij.
- U mag hier niet roken.
- U mag hier geen drugs en alcoholische dranken gebruiken.
- Slag-, steek- of vuurwapens of andere gevaarlijke voorwerpen mag u niet bij u hebben.
- Als u belt, doe dit zachtjes.
- Afval kunt u kwijt in de afvalbakken.
- Wilt u foto’s, video- en/of geluidsopnames maken? Vraag dan eerst toestemming.
- Wilt u reclame maken, propaganda verspreiden, inzamelingen houden of collecteren? Vraag dan eerst toestemming.
- U mag geen gezichtsbedekkende kleding dragen zoals een integraalhelm, een bivakmuts, een boerka of een nikab.
- Wij accepteren geen provocerend, bedreigend, beledigend, discriminerend, intimiderend en ander hinderlijk gedrag. Dat geldt ook voor fysiek geweld, vernielingen en ordeverstoring.
Wij vragen u mee te werken aan deze regels. Zo niet, dan vragen wij u het gebouw te verlaten of verwijderen we u uit het gebouw. Als het nodig is, doen we aangifte bij de politie.
-
Wilt u ons iets sturen? Stuur het dan naar:
Postbus 1992, 6201 BZ Maastricht
-
Volg het nieuws van uw gemeente en over uw stad op Facebook, Twitter, Instagram. En abonneer u op onze nieuwsbrief.
Op LinkedIn houden we u op de hoogte van onze vacatures. -
Betaal bij de gemeente Maastricht bij voorkeur met uw pinpas.
-
Wij zijn u zo goed mogelijk van dienst. Daarom hebben we servicenormen afgesproken. Zo weet u precies wat u van ons kunt verwachten.
Als u ons algemene nummer belt
Krijgt u meestal binnen 20 seconden een medewerker aan de lijn. We proberen uw vraag direct te beantwoorden. Lukt dat niet, dan bellen we u uiterlijk de volgende dag terug.
Als u langskomt
Heeft u een afspraak gemaakt? Dan helpen we u binnen 5 minuten.
Als u een e-mail stuurt
Mailt u ons? Dan krijgt u automatisch een ontvangstbevestiging. U ontvangt zo snel mogelijk een antwoord, uiterlijk binnen twee weken. Kunnen we uw vraag niet (meteen) beantwoorden? Dan hoort u van ons welke afdeling uw e-mail behandelt en wanneer u antwoord kunt verwachten.
Als u een brief stuurt
Een brief beantwoorden we zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vier weken. Als er een andere afhandelingstermijn geldt, bijvoorbeeld bij een bezwaarschrift, dan hoort u dat van ons.
U wordt sneller geholpen
We kunnen u sneller helpen als u:
- uw zaken online regelt (als dat mogelijk is)
- de gevraagde documenten bij de hand heeft.
Onze manieren
- Wij staan u vriendelijk en deskundig te woord.
- Wij informeren u correct en volledig. Wij leggen u graag uit hoe zaken werken en waarom.
- Wij waken over uw privacy. Informatie en kennis met een vertrouwelijk karakter blijven vertrouwelijk en gebruiken we alleen voor doelen waar ze voor bestemd zijn.
- Wij spreken en schrijven in taal die voor u begrijpelijk is.
- Wij staan open voor uw ideeën en suggesties om het een volgende keer (nog) beter te doen.