Klacht over gedrag gemeente
Bent u onbeleefd behandeld door iemand die werkt bij of namens de gemeente? Kreeg u onvoldoende begrip, geen reactie op uw brief of mail? Of pas heel laat? Of werd u ergens niet, niet op tijd of niet duidelijk over geïnformeerd? Dan kunt u een klacht indienen bij de klachtencommissie. We lossen het dan zo snel mogelijk op.
Waarover kunt u bij de klachtencommissie een klacht indienen?
Als uw klacht gaat over hoe u bent behandeld door een ambtenaar, wethouder of onderdeel van de gemeente Maastricht kunt u een klacht indienen bij de klachtencommissie.
Kwesties die langer dan 1 jaar geleden plaatsvonden, hoeft de klachtencommissie niet te onderzoeken.
Iets anders melden?
U kunt hier geen klacht indienen over:
- gemeentelijk beleid
Bent u het niet eens met een gemeentelijke beslissing, kijk dan op de pagina Bezwaar hoe u uw bezwaarschrift kunt indienen - het onderhoud of overlast in de openbare ruimte
Dit soort zaken kunt u melden via de MijnGemeente app of via de pagina Meldingen doorgeven
Klachten over de verwerking van uw persoonsgegevens
De Autoriteit Persoonsgegevens is de landelijke toezichthouder op het gebied van privacy. U kunt een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als:
- u er niet uit komt met de gemeente én
- u meent dat de gemeente ten onrechte uw persoonsgegevens verwerkt of
- u meent dat de gemeente verkeerde gegevens verwerkt
-
U krijgt een ontvangstbevestiging. Daarna hebben wij maximaal 14 weken de tijd om uw klacht te beantwoorden, gerekend vanaf de datum waarop u uw klacht heeft ingediend tot en met de beantwoording. De basistermijn is 10 weken, maar wij kunnen deze termijn met 4 weken verlengen.
Niet tevreden over de afhandeling van uw klacht?
Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht dan kunt u uw klacht binnen 1 jaar voorleggen aan de Nationale Ombudsman.
-
Lees de klachtenverordening en het klachtenreglement.