Klacht over gedrag gemeente

Bent u onbeleefd behandeld door iemand die werkt bij of namens de gemeente? Kreeg u onvoldoende begrip, geen reactie op uw brief of mail? Of pas heel laat? Of werd u ergens niet, niet op tijd of niet duidelijk over geïnformeerd? Dan kunt u een klacht indienen bij de klachtencommissie. We lossen het dan zo snel mogelijk op. 

Waarover kunt u bij de klachtencommissie een klacht indienen?

Als uw klacht gaat over hoe u bent behandeld door een ambtenaar, wethouder of onderdeel van de gemeente Maastricht kunt u een klacht indienen bij de klachtencommissie. 

Kwesties die langer dan 1 jaar geleden plaatsvonden, hoeft de klachtencommissie niet te onderzoeken. 

Iets anders melden?

U kunt hier geen klacht indienen over:

  • gemeentelijk beleid
    Bent u het niet eens met een gemeentelijke beslissing, kijk dan op de pagina Bezwaar hoe u uw bezwaarschrift kunt indienen
  • het onderhoud of overlast in de openbare ruimte
    Dit soort zaken kunt u melden via de MijnGemeente app of via de pagina Meldingen doorgeven

Klachten over de verwerking van uw persoonsgegevens

De Autoriteit Persoonsgegevens is de landelijke toezichthouder op het gebied van privacy. U kunt een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als:

  • u er niet uit komt met de gemeente én
  • u meent dat de gemeente ten onrechte uw persoonsgegevens verwerkt of
  • u meent dat de gemeente verkeerde gegevens verwerkt
  • U krijgt een ontvangstbevestiging. Daarna hebben wij maximaal 14 weken de tijd om uw klacht te beantwoorden, gerekend vanaf de datum waarop u uw klacht heeft ingediend tot en met de beantwoording. De basistermijn is 10 weken, maar wij kunnen deze termijn met 4 weken verlengen.  

    Niet tevreden over de afhandeling van uw klacht?

    Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht dan kunt u uw klacht binnen 1 jaar voorleggen aan de Nationale Ombudsman.