Uittreksel basisregistratie personen

U kunt een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) online aanvragen met DigiD. Het uittreksel wordt binnen 2 werkdagen opgestuurd. 

In verband met het coronavirus is onze dienstverlening aangepast. U kunt een uittreksel basisregistratie personen aanvragen:

  1. Via de website met DigiD, tenzij u een afschrift met bijzondere vermeldingen wilt (bijvoorbeeld adreshistorie, burgerservicenummer of gezinsuittreksel). Dat kunt u alleen per mail (2) of schriftelijk (3) aanvragen.  
  2. Per mail via post [at] maastricht.nl

    Met behulp van onderstaande aanvraagformulieren: 
    Verzoek tot verstrekking uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)
    Verzoek tot verstrekking uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) door bedrijven

    Geef op het aanvraagformulier aan of u een standaard afschrift wilt (naam, geboortedatum, postcode en adres) of een afschrift met bijzondere vermeldingen (bijvoorbeeld ouders, gezinsuittreksel of adreshistorie).

  3. Schriftelijk met kopie legitimatiebewijs. 
    Met behulp van onderstaande aanvraagformulieren: 
    Verzoek tot verstrekking uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)
    Verzoek tot verstrekking uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) door bedrijven

    Geef op het aanvraagformulier aan of u een standaard afschrift wilt (naam, geboortedatum, postcode en adres) of een afschrift met bijzondere vermeldingen (bijvoorbeeld ouders, gezinsuittreksel of adreshistorie) 

    Opsturen naar:
    Gemeente Maastricht
    Postbus 1992
    6201 BZ Maastricht

Aanvragen via het GemeenteLoket is voorlopig niet meer mogelijk.

Wat is een uittreksel BRP?

Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) bevat gegevens zoals uw naam, adres, geboortedatum en/of andere gegevens. Afhankelijk van het doel waarvoor u het uittreksel nodig hebt, kan er meer informatie op staan.