MilieuApp
In de MilieuApp ziet u wanneer we welk afval ophalen in uw straat. Zet de meldingen aan voor een seintje als u uw afval aan de straat mag zetten. In de app vindt u ook informatie over milieuparken, milieuperrons en Kringloop Zuid. De scheidingswijzer vertelt u welk afval in welke bak of zak hoort. Gebruik uw digitale milieupas in de app voor toegang tot de milieuparken.
Voor wie?
De MilieuApp is voor inwoners van de Zuid-Limburgse gemeenten Beekdaelen (behalve Schinnen), Brunssum, Eijsden-Margraten, Gulpen-Wittem, Heerlen, Kerkrade, Landgraaf, Maastricht, Meerssen, Simpelveld, Vaals, Valkenburg aan de Geul en Voerendaal.
Download de MilieuApp
U kunt de MilieuApp gebruiken op een smartphone met een iOS (vanaf iOs 10.0) of Android (vanaf 5.1).
Hulp nodig?
Heeft u hulp nodig bij het installeren of updaten van de MilieuApp? Kom dan gratis en zonder afspraak naar het Digicafé in Centre Céramique. Dat kan iedere woensdag van 10.00 tot 12.00 uur.
Problemen met de app
De app werkt niet goed
Werkt de MilieuApp slecht op uw telefoon? Dit kunt u doen.
- Controleer of u de laatste versie van de MilieuApp gebruikt. Als dit niet zo is, kunt u de app updaten in de App Store of Google Play. U kunt de app ook verwijderen en opnieuw installeren.
- Controleer of uw telefoon verbinding heeft met het internet (wifi of mobiele data).
- Controleer of een firewall van uw wifi-netwerk actief is: deze kan functies in de app blokkeren. U kunt dan wifi uitzetten en mobiele data (3G, 4G of 5G) aanzetten. Let op: internetten via mobiele data kan geld kosten.
U ziet uw milieupas niet
Ziet u uw milieupas niet terug in de app? Volg deze stappen.
- Controleer of u uw milieupas toegevoegd heeft. U kunt uw pas toevoegen via Mijn milieupas > Mijn gegevens of via het tandwieltje rechtsboven.
- Controleer of het pasnummer in de milieuapp hetzelfde is als het nummer op de milieupas.
Er staan geen ophaaldagen in uw kalender
Kunt u geen ophaaldagen bekijken in uw afvalkalender? Dit kunt u doen.
- Controleer of u de laatste versie van de MilieuApp gebruikt. Als dit niet zo is, kunt u de app updaten in de App Store of Google Play. U kunt de app ook verwijderen en opnieuw installeren.
- Controleer of uw telefoon verbinding heeft met het internet (wifi of mobiele data).
- Controleer of een firewall van uw wifi-netwerk actief is: deze kan functies in de app blokkeren. U kunt dan wifi uitzetten en mobiele data (3G, 4G of 5G) aanzetten. Let op: internetten via mobiele data kan geld kosten.
U krijgt geen meldingen
Stuurt de app u geen meldingen, bijvoorbeeld als u uw afval aan de weg mag zetten? Dit kunt u doen.
- Controleer of u uw meldingen heeft aangezet. Dit doet u in de app via Mijn Alarm. U kunt hier per afvalsoort een vinkje zetten als u meldingen wilt krijgen.
Uw app werkt niet meer na een verhuizing
Bent u verhuisd naar een adres in de gemeenten Beekdaelen (behalve Schinnen), Brunssum, Eijsden-Margraten, Gulpen-Wittem, Heerlen, Kerkrade, Landgraaf, Maastricht, Meerssen, Simpelveld, Vaals, Valkenburg aan de Geul en Voerendaal? Dan krijgt u vanzelf een nieuwe milieupas in de brievenbus op uw nieuwe adres. Meld u met u nieuwe milieupas aan in de MilieuApp.
Uw oude milieupas blokkeren we na uw verhuizing: hier hoeft u niets voor te doen. De nieuwe bewoner krijgt vanzelf een nieuwe milieupas voor dat adres.
U wilt de app gebruiken zonder milieupas
U kunt de MilieuApp ook gebruiken zonder uw milieupas toe te voegen. Zonder pasnummer kunt u uw digitale milieupas niet gebruiken in de app. Uw afvalkalender in de app kunt u wel gebruiken zonder milieupas.
U heeft andere problemen
Heeft u andere (technische) problemen met de app? Geef uw probleem dan door via het contactformulier.