Mediaonderzoek 2020

E-mail is – by far – de beste manier om grote doelgroepen te bereiken. 98% Van alle Maastrichtenaren e-mailt minimaal 1 keer per week. Zelfs de minst-e-mailende groep – de 75-plussers – doet dat nog in grote getalen: 94% e-mailt minimaal 1 keer per week. Daarmee is e-mailen de meest gebezigde vorm van ‘internetten’: populairder dan welke andere online bezigheid ook. 

 

 

Man houdt een iPhone vast

Onverslaanbaar

E-mail verslaat met kop en schouder facebooken, whatsappen, youtuben en ander surfgedrag. Ook is e-mailen vele malen populairder dan alle vormen van offline mediagebruik: TV kijken, radio luisteren, kranten of magazines lezen. Dat blijkt uit het media-onderzoek dat ook in 2020 door de gemeente Maastricht is verricht onder ruim 2500 stadgenoten. Het onderzoek is zowel online als op papier uitgevoerd.

Blijven onderzoeken

Hoeveel Maastrichtenaren zitten op Facebook? Wie kijken er naar TV Maastricht? Wat is het bereik van de Kwiek? De gemeente Maastricht doet regelmatig onderzoek naar het mediagebruik van haar inwoners. Deze informatie is belangrijk want zo kunnen we gemeentelijke informatie laten meeliften op populaire kanalen, zodat we een maximaal bereik genereren. En we zien hoe onze eigen media het doen. 

Eerdere mediaonderzoeken